5. 12. 2009
Ústí nad Labem 11. 9. 2009 – Zástupci ústecké městské organizace Strany zelených letos v září v rámci Evropského týdne mobility a Evropského dne bez aut podali na magistrát města Ústí nad Labem žádost o změnu dopravního značení v úseku Masarykovy ulice podél Smetanových sadů. Magistrát na žádost po dvou měsících odpověděl: požadované znovuzavedení zákazu vjezdu pro individuální dopravu prozatím odložil. Podle vedoucího odboru dopravy Dalibora Dařílka se na Masarykově ulici chystají dopravní průzkumy, na jejichž základě město rozhodne až v polovině příštího roku.
„Snahu o seriózní posouzení situace samozřejmě vítáme, ale domníváme se, že by se veřejnost měla dozvědět, jaké je pro průzkumy zadání a kdo je bude provádět,“ říká David Daduč, člen SZ v Ústí nad Labem. „Mrzí nás, že město se sice v rozvojových dokumentech hlásí k omezování individuální dopravy v centru, ale s praktickými kroky přinejmenším váhá.“
„Zprůjezdnění Masarykovy ulice či plány na výstavbu parkoviště pod Lidickým náměstím jdou proti duchu trendů pozorovatelných již mnoho let v západní Evropě. Za vhodnější řešení považujeme omezení průjezdnosti vybraných ulic v centru a podporu pěších, cyklistů a veřejné dopravy,“ doplňuje Dušan Oslej, předseda městské organizace SZ v Ústí. „Cílem by mělo být zklidnění dopravního ruchu a oživení města lidmi.“
„Bohužel, z odpovědi, kterou jsme z odboru dopravy dostali, vyplývá, že možné řešení problému se posouvá nejméně o tři čtvrtě roku od podání naší žádosti. Pokud se tedy nějak zásadně nezmění dopravní chování řidičů při průjezdu centrem, budou se i nadále ve špičkách zpožďovat autobusy a trolejbusy MHD,“ komentuje Karel Nepraš, zastupitel městského obvodu Ústí nad Labem-město za Stranu zelených. „Možná že kdyby pan primátor pravidelně do práce dojížděl veřejnou dopravou, problém by byl již úspěšně vyřešen. Takto si bohužel budeme muset ještě počkat.“