26. 6. 2009
Ústí nad Labem, 24. června 2009. Připomínky k návrhu optimalizace ústecké MHD, kterou připravuje vedení města a vedení Dopravního podniku, předali v minulých dnech primátorovi města Janu Kubatovi zástupci ústecké Strany zelených. Oproti navrhovaným změnám doporučují především zachovat současný rozsah večerní trolejbusové dopravy a zrušit nastupování předními dveřmi na linkách 17 a 62. Naopak podporují úspory na autobusových linkách a lepší využití linky 62 pro obsluhu Střekova.
„Nejprve je nutné říci, že návrh optimalizace pouze upravuje současný stav do lepšího, neřeší ale zásadní nedostatky, jako je přeplněnost většiny trolejbusových a některých autobusových spojů ve špičce. Současně jsme však rádi, že se Dopravní podnik a vedení města rozhodli řešit ne příliš uspokojivou situaci ve veřejné dopravě a navíc dát návrh k dispozici veřejnosti prostřednictvím jejích zástupců,“ říká k návrhu optimalizace místopředseda ústecké Strany zelených Jiří Škoda.
„Za jednu ze zásadních chyb považujeme neexistenci integrovaného dopravního systému na území celého kraje. Ten by cestujícím umožnil používat ve všech obcích stejné typy jízdenek, navzájem kompatibilní. Vzájemnou spoluprací jednotlivých typů hromadné dopravy by se také ušetřila velká část nákladů a byla zajištěna návaznost spojů,“ dodává Škoda.
Návrh Strany zelených by městské hromadné dopravě ročně ušetřil 7,7 milionu Kč, což činí cca 4,25 % celkových nákladů na provoz ústecké MHD.
Poznámka:
Připomínky k návrhu optimalizace MHD v Ústí nad Labem naleznete v tomto článku.
Kontakt:
Jiří Škoda, 1. místopředseda MO Strany zelených Ústí nad Labem
+420 774 556 240
jiri.skoda [zavináč] zeleni [tečka] cz