25. 2. 2010
V oblasti Strážek je v konceptu územního plánu navržen obchvat centrální části tohoto sídla. Zástupci Strany zelených jednali v minulosti s občany ze Strážek o problematice a byli nápomocni při sestavování připomínek k oznámení záměru stavby.
Katastrální území: Habrovice, Strážky u Habrovic
Čísla pozemkových parcel: k. ú. Habrovice: části p. p. č. 318/1, 318/9, 321/1, 321/15, 321/17, 322/1, 323/2, 323/3, 323/4, 324/1, 582/3; k. ú. Strážky u Habrovic, části p. p. č. 64/2, 64/3, 75/1, 77, 84, 86, 125/1, 198/4, 198/25, 198/28, 198/29, 198/34, 198/44, 198/72, 198/74, 212/8, 213, 338/1, 340/1, 340/2, 340/3, 340/9, 340/15; parcely ovlivněné variantním trasováním obchvatu nevypisovány – závislé na konkrétní podobě dopravního řešení
Doplňující popis: nové zastavitelné plochy, index ZD-5 a ZD-2 a přestavba stávajících ploch, index PD-2
Námitka
Požadujeme zpracování variantního řešení obchvatu v územním plánu, který by procházel v oblasti lesního celku při jihozápadním okraji Strážek cca o 200 až 250 metrů západněji než je v konceptu navrhováno. Přibližné trasování návrhu je patrné z mapové přílohy, kde je vyznačeno čárkovanou čarou. Plnou čarou je potom obrysově označeno konceptem navrhované dopravní řešení.
Odůvodnění
Konceptem navrhovaná varianta obchvatu je značně necitlivá z hlediska ochrany přírody. Případná realizace obchvatu bude znamenat likvidaci nejcennějších částí lesního celku (lesních mokřin) při jihozápadním okraji Strážek a fatální ohrožení jediné populace chráněného a ohroženého druhu bledule jarní (Leucojum vernum) na území města Ústí nad Labem. S konceptem navrhovanou variantou taktéž souvisí vyvlastnění trvale obydleného domu stojícího záměru v cestě. Při variantním vedení západněji od Strážek jednak dochází k lepší ochraně obyvatel sídla před nežádoucími vlivy silniční dopravy, zároveň zůstává zachována převážná část cenného lesního porostu nefragmentována a jeho nejcennější partie zůstanou bez významnějšího ovlivnění. Samostatným důvodem pro zpracování variantního řešení je požadavek Krajského úřadu Ústeckého kraje, který si v závěru zjišťovacího řízení ke stavbě vyžádal zpracování námi navrhovaného dopravního řešení.