17. 1. 2007

Wilhelmshaven – Na přístavním ostrově ve firmě Navitek se včera sešlo mnoho lidí. Byli pozváni kielskou firmou New Logistic na křest lodě. Jejich inovační vnitrozemská a pobřežní motorová loď FUTURA CARRIER se od jara 2006 nachází v Naviteku, kde jsou dolaďovány poslední maličkosti.

K přítomným promluvil jako hostující řečník Rainer Sontowski ze Spolkového ministerstva pro životní prostředí. Ministerstvo finančně podporuje tento moderní ekologický koncept Futura Carrier. Loď RMS KIEL je první z této rodiny. Sontowski označil loď jako trvale udržitelný příspěvek k budoucnosti přepravních prostředků. Plánované prohloubení řek a prastará flotila vnitrozemských lodí by se nyní měly kriticky posoudit a podrobit mnoha otázkám. „RMS Kiel je adekvátní odpověď, skutečná ekologická inovace.“

Sontowski vysloveně poděkoval majoritnímu vlastníkovi společnosti New-Logistic, Fritzovi Hakemannovi: „Uvítali bychom více investorů takového formátu.“ RMS Kiel by měla být příkladem pro nevyhnutelnou modernizaci vnitrozemské flotily. „Musíme lodě přizpůsobit řekám a ne naopak!“, tak zní poselství Santowskeho.

97,5 m dlouhá loď pluje díky M-formovanému tvaru a vzduchovým kompresorům na určitém druhu vzdušných vaků, což způsobuje úsporu pohonných hmot a redukci tvorby vln. Čtyři lodní vrtule, dvě vzadu a dvě vepředu, každá z nich schopná se otočit o 360 stupňů – se starají o optimální manévrovací schopnost lodi. RMS Kiel je vybavena filtrem na saze a technikou na snižování úniku oxidu dusíku. Tím se únik zdraví nebezpečných částic jemného prachu redukuje skoro o 100 % a oxidů dusíku o 70 %. Právě tato skutečnost představuje podstatný příspěvek ke zlepšení kvality vzduchu v přístavech. Rheinský, Maasský a Námořní lodní závod (RMS) chce tuto moderní loď nasadit mezi britským přístavním městem Boston a Worth na horním Rýně.