21. 2. 2009

Ústí nad Labem – V centru Ústí čeká na řidiče zřejmě řada změn. Ústecká radnice si nechala vypracovat studii, podle které se má doprava v některých ulicích zjednosměrnit. Zvažovanými změnami chce vedení města zvýšit bezpečnost řidičů a chodců.

Studii pro ústeckou radnici připravuje společnost CityPlan. Minulý
týden představila firma policii, vedení města i dopravním expertům
první verzi. Nyní je studie před dokončením, provádějí se jen mírné
úpravy. Řidiči by mohli v budoucnu jet do centra jedním směrem přes
ulice Velká Hradební a Pařížská. Ven z centra města zase přes ulice
Malá Hradební a U Nádraží.


Mapka Ústeckého deníku

Ředitel oblasti dopravy a dopravního inženýrství společnosti CityPlan
Jiří Landa řekl, že našli některá úskalí, která pokud se odstraní, tak
bude zjednosměrnění centra Ústí pro řidiče přínosné. Firma odhadla, že například v Pařížské ulici by denně mohlo projet o 5 170 aut méně nežli doposud, ve Velké Hradební dokonce o 12 240 vozidel.

Náměstek ústeckého primátora Jan Řeřicha (ODS) uvedl, že studie má za úkol zjednodušit dopravu v centru města. Zvýšit se má podle něj bezpečnost, a to nejen řidičů, ale zejména chodců.

Souhlasí s ním i šéf ústecké dopravní policie Karol Kočárek. „Přinese to také zklidnění dopravy,“ tvrdí.

Proti zvažovanému zjednosměrnění centra Ústí nejsou ani dopravní
experti. „Ze začátku se mi nelíbilo, že řidiči najedou po městě více
kilometrů, ale na druhé straně ubude kolizních situací. Zmizet by mohly i kolony, které jsou nyní v centru běžné,“ uvedl Jan Pechout z Besip.

Podle loňské zprávy ministerstva životního prostředí patří Ústí stále
mezi oblasti s dlouhodobě vysokými koncentracemi znečisťujících látek. Za neblahým trendem prý stojí především mohutný rozvoj automobilové dopravy.

Řeřicha uvedl, že zjednosměrněním dojde ke zrychlení dopravy. Řidiči
podle něj nebudou dlouho projíždět centrem, a tím se omezí i množství výfukových plynů.

Společnost CityPlan představí ústecké radnici v nejbližších týdnech
konečnou verzi studie. Poté ji získají také ústečtí radní. Pokud bude
schválena, nechá radnice na zjednosměrnění centra vypracovat projekt.

Změna dopravy ve městě se možná dotkne také spodní části Masarykovy ulice u muzea. Loni v létě tam ústecký magistrát na základě stížností stovek nespokojených řidičů zrušil zákazovou značku.

Podle studie by se také tato ulice mohla v budoucnu zjednosměrnit.
Vedení města o tom ale nyní neuvažuje. Od zprovoznění Masarykovy ulice totiž nedostalo žádné výrazné podněty, které by podpořily vrácení zákazové značky.

Radek Nohl

Ústecký deník (20. února 2009)