28. 10. 2008

Strana zelených v Ústí nad Labem s velkými obavami sleduje aktivity vedení města, které stále více otevírají centrum města individuální dopravě na úkor městské hromadné dopravy a pěších. Snahy vedení města o zprovoznění spodní části Masarykovy ulice pro individuální automobilovou dopravu, mají velké dopady na dopravní situaci.

Prvním problémem jsou pěší. Ti by měli mít v centru města přednost. S narůstajícím množstvím individuální dopravy se blíží doba, kdy bude třeba z důvodů zacpaných ulic omezit pěší semafory, tak aby neměli přednost na přechodu. Zdeněk Fišer doporučuje nastavit opačný trend: „Dát jasnou přednost pěším vytvořením pěších zón s omezením pro automobilovou dopravu. Jako memento je možno sledovat zprovoznění spojky mezi ulicí Pařížskou a Lidickým náměstím, kde pěší uskakují před bezohledně jedoucími auty.“

Druhým problémem je průjezd městské hromadné dopravy. Ta je zhušťující se individuální dopravou stále více omezována a pro spěchající méně použitelná. To vede k dalšímu nárůstu individuální dopravy a tak dál. Dušan Oslej k tomu dodává:  „Žádáme vedení města, aby tuto spirálu, která povede k totálnímu zacpání centra města auty, zarazila a prováděla kroky opačné. Kroky k tomu, aby centrum bylo maximálně přátelské k lidem a ne k autům.“

Strana zelených je přesvědčena, že vedení města, zvolení zastupitelé i ostatní politické subjekty mají zastupovat zájmy lidí a ne zájmy aut.

Kontakty:

Ing. arch. Dušan Oslej
předseda MO Strany zelených – Ústí nad Labem
zeleni@oslej.com
+420 777 77 31 77

Ing. Zdeněk Fišer
2. místopředseda MO Strany zelených – Ústí nad Labem
zdenek.fiser@zeleni.cz