25. 2. 2012

Ve středu 15. února 2012 se poprvé sešla pracovní skupina, která má městu Ústí nad Labem pomoci vypracovat přijatelnou dopravní koncepci. Byl jsem do této skupiny nominován za ústeckou organizaci Strany zelených, a protože zelení jsou přesvědčeni, že veřejná správa má být průhledná a občany aktivně informovat, vytvořil jsem samostatný web s cílem zprostředkovat informace o práci skupiny a o přípravách dopravní koncepce města obecněji.

článku o první schůzce skupiny jsem shrnul, v čem podle mého názoru tkví příčiny potíží, na něž jsme naráželi:

  • Vedení města nemá jasnou představu (vizi), co chce. Dokumenty jako Strategie rozvoje města do roku 2015 nebo Audit Bypad leží v šuplíku. Odborníci neměli a nemají jasné zadání a prosazují své vlastní vize.
  • Vedení města je podle všeho přesvědčeno, že Ústí nad Labem trápí velké dopravní problémy. Aniž by se důkladně pojmenovaly a transparentně doložily, hledá se rovnou jejich „řešení“.
  • Vedení města podle všeho nemá zájem vypracovat kvalitní dopravní koncepci, která pomůže město měnit k lepšímu. Zdá se, že primárně je zájem nějak vyřešit „tu potíž s tunely“, pokud možno levně a rychle.
  • Vznikající generel dopravy je stále neprůhledný a vedení města ho nechává jet po mimoběžné koleji („to řeší odbor dopravy“).

Příští setkání pracovní skupiny se uskuteční ve středu 21. března 2012 od 10 hodin. Ing. Landa, autor dopravní koncepce územního plánu, má předložit podrobnosti k podkladům a výpočtům, z nichž vycházely jeho dopravní prognózy, o něž se opírá kritizovaná dopravní koncepce územního plánu.

Podrobnosti o vzniku skupiny a jejím složení se dozvíte v tomto článku. Více si přečtěte na samostatném webu Dopravní alternativa pro Ústí nad Labem. Najdete tam záznam z jednání pracovní skupiny a další informace.

David Daduč
Strana zelených Ústí nad Labem