2. 6. 2007

Rozhovor se členem ZO Ústí nad Labem – město Bc. Martinem Havránkem

Tebe jako našeho člena na schůzích moc nepotkáváme, čím to je?

Já jsem vlastně takový člen nečlen, vstoupil jsem do strany před dvěma lety v Ústí nad Labem, protože zde mám trvalé bydliště. Nyní ale žiji v Olomouci, protože jsem tam vystudoval vysokou školu a poté jsem tam začal pracovat na magistrátu na odboru koncepce a rozvoje. Je to jen záskok za mateřskou na jeden rok a tak ještě přemýšlím, jestli se poté vrátím do Ústí nad Labem nebo zůstanu žít někde jinde. Zatím tedy zůstávám členem strany v ZO Ústí nad Labem-město, i když na členské schůze nestíhám jezdit ani se více zapojovat do práce ZO.

Vystudoval jsi v Olomouci obor ochrana životního prostředí, předtím jsi vystudoval obdobný obor na Vyšší odborné škole v Chrudimi, zdá se, že máš k přírodě dost blízko.

Je to tak, přírodu a pobyt v ní mám rád odmalička. Navštěvoval jsem turistický oddíl, takže každý druhý víkend jsme jeli někam do přírody. I s tátou jsem odmalička jezdil na vandry nebo alespoň na houby. Nějak mi to zůstalo a tak jsem u té přírody zůstal a rovnou to vystudoval. Zároveň jsem se zapojil do práce v environmentálních sdruženích, byl jsem členem Hnutí DUHA či ústeckých Přátel Přírody. No a pak jsem se rozhodl, že je potřeba to řešit komplexně a vstoupil do Strany zelených. Pokud totiž budeme silnou stranou na všech úrovních, od komunální až po tu celostátní, máme velkou šanci, že se nám podaří přesvědčit občany v České republice, že chránit své životní prostředí má smysl. A v Ústí nad Labem, průmyslovém a dosud ne zcela čistém městě, to platí dvojnásob.

A zajímá Tě ještě nějaké další téma, kterému by ses chtěl ve straně věnovat kromě té obecné ochrany životního prostředí okolo nás?

Velké téma, které mne více zajímá, je doprava. Myslím si, že v oblasti dopravy má Ústecký kraj dost co dohánět a to samozřejmě nemyslím výstavbu nových dálnic. Nelíbí se mi rozmach individuální automobilové dopravy na úkor veřejné dopravy. Je potřeba veřejnou dopravu co nejvíc podporovat, protože jinak za chvíli budou města úplně ucpaná auty a stejně se nikdo nikam nedostane. Např. vytvořit integrovaný dopravní systém, v Olomouci už s tím začali, který by propojil městskou, autobusovou i železniční dopravu. Aby šlo na jeden lístek jet z Litoměřic až do krajské nemocnice na Bukově.



Bc. Martin Havránek
25 let, pracovník odboru koncepce a rozvoje Magistrátu města Olomouc.
byll@centrum.cz