11. 2. 2009

Strana zelených v Ústí nad Labem považuje stavbu podzemních garáží za pohrdání občany města. Parkoviště nejenže zahustí individuální dopravu v centru, ale také na dlouhý čas zhorší již tak špatné životní podmínky ve městě Ústí nad Labem.

„S obavami sledujeme, jak se centrum města stále více mění na asfaltové a betonové impérium aut. Nejen Strana zelených, ale i občané tohoto města považují za potřebné řešit jiné záležitosti, než stále větší počet parkovacích míst,“ řekl David Daduč, člen městské rady Strany zelených.1

„Není důvod předělávat Lidické náměstí, které nedávno prošlo rekonstrukcí a těší se u Ústečanů velké oblibě. Nechť se magistrát poohlédne jinde, kde by podzemní parkoviště vyšlo podstatně levněji. Schází nám především veřejná diskuse a soutěž na nejlepší řešení dopravní situace v centru,“ zamýšlí se 1. místopředseda ústecké SZ Marian Páleník.

Podle loňské zprávy MŽP ČR patří Ústí nad Labem stále mezi oblasti s dlouhodobě vysokými koncentracemi znečišťujících látek. Zatímco v minulých letech jejich množství v ovzduší klesalo, v poslední době se situace obrací k horšímu. Jako činitel zodpovědný za tento neblahý trend posledních let se uvádí především mohutný rozvoj automobilové dopravy.

„Největším problémem stále se zvyšujícího počtu aut v centru jsou drobné prachové částice, které na sebe navazují karcinogenní polyaromatické uhlovodíky. Pokud je lidský organismus dlouhodobě vystaven jejich účinkům, vzniká výrazně vyšší pravděpodobnost vzniku některých druhů rakoviny, nemocí dýchací soustavy a poruch imunity,“ říká k tomu Ing. arch. Dušan Oslej, předseda městské organizace Strany zelených v Ústí nad Labem.

„Je důležité, jaké odborníky magistrát chce poslouchat. V poslední době se ozývají z odborné veřejnosti zásadní hlasy podporující spíše odvedení individuální dopravy z centra, než budování dalších zařízení pro zvýšení jejich počtu,“ dodává k problematice Jiří Škoda, člen krajské rady zelených.

„Strana zelených v Ústí nad Labem považuje jakékoli další zahušťování dopravy v centru města za neúnosné jak z hlediska zdraví občanů, tak z hlediska bezpečnosti a hlavně obyvatelnosti centra města. Východisko z této situace vidí SZ v zmodernizování MHD a vytvoření integrovaného dopravního systému pro Ústí nad Labem,“ opakuje své loňské vyjádření Dušan Oslej.

Ing. arch. Dušan Oslej
předseda městské organizace Strany zelených v Ústí nad Labem

Jiří Škoda
člen Rady KO Stranu zelených Ústeckého kraje

David Daduč
člen Rady MO Strany zelených v Ústí nad Labem

____________________________________

1 Dadučův článek k tématu najdete zde.